6.00 – 7.00 Doba příchodu a scházení dětí na 1. tř. |
- Předávání dětí pedagogickým pracovníkům.
- Volné spontánní zájmové aktivity dětí, které to potřebují, mohou snídat (vlastní potraviny).
|
7.00 – 8.00 Doba příchodu na kmenových třídách
8.00 – 8.20 Individuální volba hry a činnosti, didakticky zacílené činnosti
|
|
8.20 – 8.30 Ranní kruh, rituály, tělovýchovné chvilky |
- Cílem ranního kruhu je vést děti k tomu, aby si vzájemně naslouchaly, aby se seznámily s tématem a činnostmi dne, místem pro seznámení s písněmi a říkadly, řešení problémů,
- ranní kruh je symbolem rovnosti, společného sdílení, rozvoje empatických dovedností, posílení pocitu sounáležitosti mezi všemi dětmi, spoluzodpovědnosti, děti si zde vytvářejí svá pravidla soužití, rozvíjí si sebeúctu,
- pro psychické uvolnění zařazujeme rituály a tělovýchovné aktivity (ranní cvičení, zdravotní cviky, pohybové hry, relaxační cvičení).
|
8.30 – 9.00 Postupná svačina dětí |
- Vedeme děti k samostatnosti, děti mají možnost zvolit si množství jídla, samy se obsluhovat, nalévat nápoje.
|
9.00 – 9.40 Didakticky zacílené činnosti – činnosti na dané téma řízené učitelkou (ve skupinách, méně frontálně) |
- Nabízíme činnosti, kterými jsou děti podněcovány k vlastní tvůrčí aktivitě, hledání a experimentování, při kterých zažívají radost z úspěchu (oceňujeme nejen výsledek, ale samotný proces činnosti dětí), v těchto činnostech je dětem poskytnut prostor pro volbu činnosti řízenou pedagogickým pracovníkem, zároveň je vedeno k odpovědnosti za danou činnost tím, že ji dokončí včetně úklidu,
- Respektujeme i osobní soukromí, pokud dítě činnost odmítne, může se uchýlit do klidného koutku a aktivity se neúčastnit.
|
9.40 – 11.30 Příprava na pobyt venku, hry a činnosti venku |
- Zaměřeny zejména k pohybovým a tělovýchovným aktivitám, hrám a činnostem dle vlastní volby na školní zahradě a k pokračování her a činností na dané téma,
- V případě nepříznivého počasí (déšť, silný nárazový vítr, mráz pod -10 °C, znečištěné ovzduší) nabízíme dětem náhradní činnosti zaměřené především na pohyb.
|
11.30 – 11.40 |
- Příchod do MŠ, převlékání a osobní hygiena, příprava na oběd
|
11.40 – 12.20 |
- Oběd – děti si samy určují množství jídla podle daných pravidel.
|
12.20 – 12.30 Úklid po stolování, osobní hygiena, příprava na odpočinek |
- Oběd a činnosti spojené jsou pro děti příležitosti jak uspokojit biologické potřeby, ale zároveň zkušeností sociální a kulturní, jsou vedeny k sebeobsluze a samostatnosti.
|
12.30 – 12.45 |
- Literární, hudební chvilka
|
12.45 – 14.00 Doba individuální potřeby spánku a odpočinku respektující rozdílné potřeby dětí |
- Individuální práce s dětmi s nižší potřebou spánku, zájmová činnost,
- Po spánku si děti s pomocí pedagoga složí ložní prádlo, osobní hygiena.
|
14.00 – 14.30 |
|
14.30 – 16.00 Volné činnosti a aktivity dětí řízené pedagogickými pracovníky, postupné odcházení dětí |
- Zaměřené především na hry, zájmové činnosti a pohybové aktivity dětí, v případě pěkného počasí mohou probíhat na školní zahradě.
|